+31 (0) 85 401 79 22 info@verzuimapplicatie.nl

Applicatie informatie

Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Neem gerust contact met ons op.
Contact opnemen

Waarom kiezen werkgevers voor VerzuimApplicatie?

  • een gerichte aanpak en verlaging van het verzuim;
  • software ontworpen door eindgebruikers;
  • geen trainingskosten;
  • optimale bescherming van privacy van uw werknemers;
  • betrokken en ervaren medewerkers die u voorzien van advies en hulp;
  • u behoudt de regie in eigen hand;
  • desgewenst ondersteunen wij u bij de opzet of uitvoering van uw verzuimbeleid door een ervaren verzuimconsulent.

Als werkgever bent u op zoek naar een gerichte aanpak en verlaging van het verzuim binnen uw organisatie, het liefst met een praktisch systeem en zonder meteen alles uit handen te hoeven geven. Met VerzuimApplicatie behoudt u zelf de regie én heeft u de keuze om bepaalde uitvoeringstaken te delegeren. Tegelijkertijd behoudt u het overzicht op de activiteiten die moeten worden ondernomen om het herstel van uw zieke werknemer te bevorderen (re-integratie). Met VerzuimApplicatie beschikt niet alleen u maar ook de verantwoordelijke betrokkenen, 24 uur per dag, over alle noodzakelijke informatie en actuele informatie wat betreft de verzuimdossiers.

Werken met VerzuimApplicatie is uiterst gemakkelijk. De applicatie is vanuit de praktijk ontworpen door een ervaren team met jarenlange ervaring op het terrein van HR, verzuimmanagement en IT. Lange en kostbare trainingen zijn dan ook overbodig. Een korte instructie en u kunt direct aan de slag. Desgewenst worden uw wensen en behoeften meegenomen en in de applicatie verwerkt.

Voor VerzuimApplicatie is geen installatie vereist. Het is een web-based programma waardoor u vanaf elke locatie met internetaansluiting toegang heeft tot de applicatie. VerzuimApplicatie is met vrijwel elk Personeelsregistratie- en informatiesysteem (PRIS) te koppelen.

Vanzelfsprekend is de privacy van uw werknemers optimaal beschermd. Via een gecertificeerde https-verbinding worden de gegevens gecodeerd verzonden. Medische informatie is extra beveiligd binnen de applicatie en slechts toegankelijk voor bedrijfsartsen. De toegang tot de verschillende functionaliteiten binnen de applicatie wordt per gebruiker ingesteld en afgestemd op verantwoordelijkheden.

U wilt een gerichte aanpak van verzuim met de regie in eigen hand? Maak dan kennis met VerzuimApplicatie en neem contact op voor het aanvragen van een demo of het maken van een afspraak.

Waarom kiezen bedrijfsartsen voor VerzuimApplicatie?

  • alle gegevens overzichtelijk in één applicatie;

  • ontwikkeld vanuit eindgebruikers;
  • alle benodigde UWV formulieren beschikbaar;
  • veilig;
  • dagelijkse back-up;
  • oplossing voor wettelijke bewaartermijnen van medische dossiers;
  • indien nodig zijn we ook buiten kantooruren bereikbaar.

Als bedrijfsarts bent u op zoek naar een overzichtelijke applicatie waarbinnen u uw complete medische dossiers en WvP-administratie van alle werkgevers kunt beheren. Bovendien wilt u zonder dubbel werk efficiënt kunnen communiceren met werkgevers, casemanagers en andere relevante contacten. VerzuimApplicatie biedt al deze mogelijkheden, waarbij efficiency en kwaliteit gewaarborgd zijn.

Veel zelfstandig bedrijfsartsen worstelen met manieren om hun medische dossiers veilig op te slaan, waarbij het gevaar op verlies van gegevens of complete dossiers op de loer ligt. Bij VerzuimApplicatie is medische informatie extra beveiligd en bent u als bedrijfsarts de enige die toegang heeft tot de medische dossiers.

VerzuimApplicatie is web-based. Via internet, heeft u 24 uur per dag, vanaf iedere locatie toegang tot het systeem. Wel zo praktisch als u spreekuur op een bedrijfslocatie heeft.

VerzuimApplicatie is ontwikkeld door en vanuit het oogpunt van eindgebruikers. VerzuimApplicatie is daarom uiterst doelmatig en praktisch in het gebruik. In het medisch dossier kunnen spreekuren en vrije tekst worden ingevoerd. U beschikt over alle UWV formuleren en deze zijn aan zowel het medisch dossier als – indien van toepassing – het verzuimdossier koppelen.

Altijd en overal over de medische dossiers en WvP-administratie van alle werkgevers kunnen beschikken? Maak dan kennis met VerzuimApplicatie en neem dan contact op voor het aanvragen van een demo of het maken van een afspraak.

Waarom kiezen casemanagers voor VerzuimApplicatie?

  • één overzichtelijke oplossing voor al uw opdrachtgevers;

  • ontwikkeld door en vanuit eindgebruikers;
  • tijdbesparing en effectieve communicatie zonder dubbel werk;
  • verzuimdossiers omvatten uitgebreide personeelsgegevens en WvP-data;
  • alle benodigde UWV formulieren beschikbaar en automatisch gevuld met beschikbare gegevens;
  • transparante kijk op uw dienstverlening;
  • indien nodig zijn we ook buiten kantooruren bereikbaar.

Als zelfstandig casemanager zorgt u ervoor dat re-integratieactiviteiten volgens Poortwachter (WvP) en de UWV uitvoeringsrichtlijnen verlopen en vastgelegd worden. U bent zeg maar de ‘spin in het web’ bij de re-integratie van verzuimende werknemers. Meestal voor meerdere opdrachtgevers. Eén overzichtelijke applicatie waarbinnen u de verzuimbegeleiding van al uw opdrachtgevers kunt uitvoeren, coördineren en vastleggen is dan eigenlijk een ‘must’. Geen dubbel werk, effectieve communicatie met opdrachtgevers, bedrijfsartsen en andere relevante contacten. VerzuimApplicatie biedt al deze mogelijkheden binnen één gebruikersvriendelijke applicatie. VerzuimApplicatie is ontwikkeld door en vanuit het oogpunt van eindgebruikers. De casemanager van VerzuimApplicatie is nauw betrokken bij het ontwerp en ontwikkeling van de applicatie. Anders gezegd: beter kunt u het niet krijgen. Bovendien geeft u met VerzuimApplicatie uw opdrachtgevers eenvoudig een transparante kijk op uw dienstverlening. U en/of uw opdrachtgevers beschikken, moeiteloos, 24 uur per dag, over alle noodzakelijke informatie en actuele informatie wat betreft de verzuimdossiers. Ontdek hoe u eenvoudig en overzichtelijk de verzuimbegeleiding en coördinatie voor al uw opdrachtgevers in één applicatie kunt uitvoeren. Maak kennis met VerzuimApplicatie en neem contact op voor het aanvragen van een demo of het maken van een afspraak.

Functies

Verzuimdossier en Medisch dossier

Het verzuimdossier omvat uitgebreide persoonsgegevens en WvP-data, een volledige historie van de voortgang, de taken en acties en gekoppelde documenten. Verder zijn alle UWV formulieren en overige veel voorkomende formulieren opgenomen in het dossier. De formulieren worden door het systeem gevuld met de beschikbare data. Naast de verzuimdossiers is er ook een uitgebreid medisch dossier beschikbaar. Dit is alleen toegankelijk voor bedrijfsartsen en wordt per medewerker opgemaakt. Er zijn diverse koppelingen tussen het verzuimdossier en het medisch dossier indien van toepassing. Het medisch dossier is extra beveiligd met een persoonlijke sleutel van de bedrijfsarts.

Gebruikersvriendelijkheid en Informatief

De applicatie is gebaseerd op intuitief en praktisch gebruik. Alle functionaliteiten zijn vanuit de praktijk ontworpen en ontwikkeld. Werken met VerzuimApplicatie is daardoor zeer gemakkelijk. Geen trainingsdagen, maar een korte instructie en u kunt aan de slag. Via e-mail worden gebruikers en management op de hoogte gehouden van acties en meldingen. De e-mailnotificatie is tot in detail in te stellen. Verder zijn de eigen taken direct zichtbaar in het hoofdscherm. Voor de verzekeringsmaatschappijen kan automatisch een rapport gegenereerd worden. Voor gebruikers onderling is een chat functie beschikbaar waarmee men elkaar op de hoogte kan houden.

Webapplicatie

VerzuimApplicatie is web-based. Dit betekent dat u 24/7 vanaf elke werkplek met een internet aansluiting via Internet Explorer, Chrome, Safari of Firefox toegang heeft tot het programma. VerzuimApplicatie wordt zonder extra kosten up-to-date gehouden, heeft lage instapkosten en een abonnementsprijs gebaseerd op het aantal medewerkers.

Rapportagemodule

Deze module bestaat uit 2 onderdelen. Overzichten en rapporten. Eenvoudige overzichten zijn beschikbaar in Excel, Tekst en PDF. Deze worden op aanvraag aangevuld of specifiek naar wens gebouwd. Rapporten komen uit SQL Server Reporting Service en omvatten een uitgebreide keuze aan verzuimrapporten en analyses.

Koppelingen met PRIS-systemen

VerzuimApplicatie is met vrijwel elk personeelsregistratie- en informatiesysteem (PRIS) te koppelen. Import en export van gegevens is mogelijk via FTP protocol of via webservice. Alle techniek wordt hiervoor aangeleverd. Het aanleveren van data kan in elk gebruikelijk protocol (tekst, CSV, XML etc.). Het systeem van de klant dient alleen een export file aan te maken dan wel een aangeleverde file in te lezen.

Beveiliging en Autorisatie structuur

De gegevens worden via een gecertificeerde https-verbinding gecodeerd verzonden. De medische informatie is extra beveiligd binnen de applicatie en alleen toegankelijk voor bedrijfsartsen. De toegang tot programmafunctionaliteiten en dossiers is gescheiden geregeld. Per gebruiker kan bepaald worden tot welke dossiers toegang verleend wordt en van welke functionaliteiten gebruik gemaakt kan worden.

Serverlocatie en beschikbaarheid

De applicatie en databases zijn ondergebracht op dedicated servers in een Nederlands data centrum. Op een geografisch gescheiden locatie staan stand-by servers gereed om het in het geval een calamiteit over te nemen. We bieden 99,8% beschikbaarheidsgarantie. korte uitval kan verwacht worden tussen 00:00 en 06:00 in verband met onderhoud.

Back-up

Dankzij een uitgebreid back-up plan is het in vrijwel alle gevallen mogelijk het gegevensverlies bij een calamiteit tot minder dan een kwartier te beperken. Er vinden dagelijks en wekelijks datadumps en datatransfers plaats en elk kwartier een logfile storage. Alle relevante gegevens worden daarmee op verschillende locaties opgeslagen.